Een huis vol - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu Een huis vol - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu

Een huis vol

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

20 September 2014 | Italië, Milaan

‘’Het leven met 18 studenten in 1 huis… Hoe maak je dat mogelijk en verdraagbaar? ‘’ Veel mensen kunnen zich afvragen hoe dat goed kan gaan. Vorige week maandag is het laatste meisje ingetrokken en nu zitten dus alle kamers helemaal vol. Totaal zijn er 10 enkele en 4 dubbele kamers. Met maar één gemeenschappelijke keuken/woonkamer kan het af en toe wel een beetje druk overkomen. Ook een gezellig etentje met vrienden van buiten je huis zal niet echt makkelijk gaan.

Toch gaat het tot nu toe prima en houden we (vooralsnog) goed rekening met elkaar. Iedereen ruimt (redelijk) goed achter zichzelf op en de schoonmaakster die twee keer in de week komt voor de gemeenschappelijke ruimtes, zorgt er ook voor dat het nooit echt heel vies wordt. Het is zelfs wel gezellig om met zoveel man voor een tijd samen te wonen. Je hebt altijd wel iemand om tegenaan te praten en je hoeft je nooit eenzaam te voelen. Als je het even hebt gehad en je jezelf terugtrekt in je kamer, heb je toch het idee dat je genoeg privacy hebt. Ik vind het gevoel dat je nooit alleen bent eigenlijk heel erg fijn tot nu toe. Als er iets gebeurd van welke aard dan ook, er is altijd iemand om te helpen. Daarbij komt ook nog eens dat sommigen veel teruggetrokkener leven dan anderen. Het zijn meestal dezelfde mensen die je altijd vindt in de woonkamer om even mee te kletsen, te drinken of te hangen. Om de communicatie in het huis zo goed mogelijk te laten verlopen hebben we een Facebook-groep aangemaakt en een Whatsapp-groep.

Ook hebben we afgelopen woensdag een ‘kleine’ huis-party gehouden met z’n allen. Iedereen maakte wat te eten en had drinken meegenomen. Heel de woonkamer was vol, maar ontzettend gezellig. We hebben zelfs op een gegeven moment nog wat buren uitgenodigd. Blijkbaar hadden we meer buren moeten uitnodigen, want dan hadden we misschien geen klacht binnen gekregen wat betreft ‘geluidsoverlast’. Nouja, het was maar voor één keer, dus ze zullen nu (bijna) geen last meer van ons hebben. De band in heel de groep is door het geslaagde feestje alleen maar sterker geworden en de sfeer in het huis alleen maar beter.

De totale bezetting:
• 1 Italiaanse jongen
• 6 Italiaanse meisjes

• 21 September 2014 - 18:46

Mirthe :

Tof fee! Maak er een gezellige tijd van! Liefs, vanuit Nederland!

Verslag uit: Italië, Milaan

Milano

Een half jaar studeren aan Universita Bocconi in Milaan!

04 November 2014

Sigaretten, handtassen en hakken

09 September 2014

Klein beetje moe
Félice

Hallo! Vanaf begin september 2014 zal ik een half jaartje gaan studeren in Milaan aan de Università commerciale Luigi Bocconi. Het belooft een hele beleving te worden en er kan zoveel gebeuren waardoor het lastig is om iedereen mondeling op de hoogte te houden. Vandaar dat ik deze blog ben gestart om mijn avonturen op een rijtje te zetten voor vrienden en familie, en voor ieder ander geïnteresseerd mens. Lees en geniet (hopelijk)! Ciao, Félice

Actief sinds 27 Juni 2014