Wat een dag - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu Wat een dag - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu

Wat een dag

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

30 Augustus 2014 | Italië, Milaan

Ik was niet van plan een dagboek bij te houden, maar toch wil ik graag even de dag van gisteren doorspreken, omdat het de moeite is. Vele hoogtepunten en dieptepunten vonden gisteren plaats.

Het eerste hoogtepunt was, dat ik eindelijk een heerlijke nacht had doorgeslapen in mijn lieve kamertje aan de ietwat luidruchtige straatkant. Dieptepunt was, dat we hadden besloten om om 8.00u op te staan, dus ik kon niet echt genieten van een ochtendje uitslapen. We moesten namelijk vroeg op om onze ‘codice fiscale’ aan te vragen. Dit is een nummer dat alle inwoners van Italië moeten hebben voor allerlei doeleinden. De hele procedure ga ik hier niet voordragen, maar het kwam erop neer dat we pas na twee uur weer weg konden met onze code… Tegen die tijd hadden we wel trek in iets lekkers en hebben we een hele leuke biologische lunch genuttigd bij ‘The Juice Bar’. Net in een zijstraatje bij de Duomo, waar je heerlijke salades kon samenstellen!

Onze weg vervolgde zich naar een ATM point, waar we onze studenten ov-kaart hebben opgehaald. De kaartjesverkoop van tickets voor het GEWELDIGE Scala theater was toevallig recht tegenover, dus die hebben we ook in de pocket! 21 oktober naar het ballet van Romeo & Juilliet!! Super hoogtepuntje! Daarnaast was het van belang om nog wat huishoudelijke taken uit te voeren, waardoor ik nog maar eens duidelijk wil maken: ‘Koester je moeder! Mama ik hou van je en bedankt dat je die dingen altijd voor me hebt gedaan!’. Boodschappen gedaan en de eerste was gedraaid (momenteel is de tweede ook al aan het lopen). Best wel een hoogtepuntje zou ik zeggen. Ook hebben we eens gekeken wat ons de komende weken allemaal te wachten staat en onze agenda’s georganiseerd. Conclusie: het zal slopend worden. Elke avond zijn er feestjes tot in de late uurtjes, welkombijeenkomsten en natuurlijk gewoon weer Italiaanse les om 9.00u. Ik zal laten weten hoe dat allemaal verloopt..

Net zoals elke Italiaan ga je natuurlijk vrijdagavond lekker uit voor het eten. We zijn met z’n vieren naar Navigli gelopen, een gracht met allemaal gezellige tentjes, voor Aperitivo. Je betaalt je drankjes en dan mag je onbeperkt van het buffet eten. Echt iets voor ons Nederlanders! :D Vannacht heerlijk geslapen, want je begrijpt natuurlijk wel dat deze dag vermoeiend is geweest. Vandaag even lekker relaxen!

Aju!
Félice

Update huisgenoten: (Wij: 3 Nederlandse meiden + 1 Duitser) + 1 Turkse jongen + 2 Turkse meisjes + 1 Italiaan + 3 Nederlandse meiden = 11. Nog 7 te gaan! Ben benieuwd!

  • 30 Augustus 2014 - 22:36

    Lieke Vreugdenhil:

    Hoi Felice, klinkt echt geweldig! Hoop dat je tijd over blijft houden om ons op de hoogte te houden van je leven in Milaan. Veel plezier, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milano

Een half jaar studeren aan Universita Bocconi in Milaan!

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

Dubbel feest

30 September 2014

Aan de bak

20 September 2014

Een huis vol

13 September 2014

Sigaretten, handtassen en hakken

09 September 2014

Klein beetje moe
Félice

Hallo! Vanaf begin september 2014 zal ik een half jaartje gaan studeren in Milaan aan de Università commerciale Luigi Bocconi. Het belooft een hele beleving te worden en er kan zoveel gebeuren waardoor het lastig is om iedereen mondeling op de hoogte te houden. Vandaar dat ik deze blog ben gestart om mijn avonturen op een rijtje te zetten voor vrienden en familie, en voor ieder ander geïnteresseerd mens. Lees en geniet (hopelijk)! Ciao, Félice

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 4219

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Milano

Landen bezocht: