Aan de bak - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu Aan de bak - Reisverslag uit Milaan, Italië van Félice Dekkers - WaarBenJij.nu

Aan de bak

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

30 September 2014 | Italië, Milaan

Iedereen is er natuurlijk nu van overtuigd dat ik alleen maar aan het feesten ben en een beetje een luxe bestaan hier aan het genieten ben… Dat is ook zo! Maar tegelijkertijd zijn de reguliere lessen nu ook wel echt begonnen. De eerste twee weken van intensieve Italiaanse les zitten er nu op en ik ben nu in het bezit van een certificaat! Ik heb m’n Italiaanse les afgesloten met een ‘buono’. Dat is natuurlijk heel fijn, maar verder dan wat basis gesprekjes ben ik nog niet echt. Maar oefening baart kunst, dus wie weet…

Daarnaast ben ik alweer in mijn derde week van de normale lessen die ik hier de komende maanden volg. Ik volg vier vakken, namelijk Fashion Management, Psychology of Marketing, Marketing en Managing Creativity. Het zijn echt stuk voor stuk leuke vakken. De docenten hier zijn ook echt geweldig! Zo professioneel, inspirerend en ervaren! Ze zijn allemaal uit het bedrijfsleven en/of zelf wetenschappers en kunnen echt ontzettend goed verhalen overbrengen. Goed om ook daarvan te leren! Daarnaast is er veel leeswerk en zijn er veel groepsprojecten. Ik kan nu dan ook wel stellen dat ik echt wel aan de bak moet. Maar tot dusver is dat niet erg, want het is erg interessant allemaal.

Ondanks dat ik bij moet blijven met schoolwerk, proberen we toch ook nog veel leuke dingen te doen. Zo heb ik een Fashion Tour door het modecentrum en een Art Tour in Bocconi gedaan. Bij de Fashion Tour zijn we door de meest mooie en dure winkelstraten van het Milanese Fashion District gelopen en bij de Art Tour heb ik een gezellige Taiwanees ontmoet met wie ik een week later naar een tentoonstelling van Marc Chagall ben geweest! Er is hier zoveel te doen op cultureel gebied, dus ik moet nog veel meer van m’n lijstje af gaan strepen deze maandjes!

Ook hebben we elk weekend wel een leuk uitstapje gemaakt, zoals het Como Lake vorige week en dit weekend zijn we naar Genova (Genua) gegaan voor twee dagen. Bij beide weekenden hadden we echt heerlijk weer! We hebben zoveel mogelijk van de steden proberen te zien, maar ook genoten van het weer en lekker op het strand gelegen om het bruine kleurtje bij te houden.

Ook hadden we een eerste jarige vorige week! Lonneke werd 22! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Heerlijk met het hele huis en wat andere Nederlandse vriendinnen naar Exotic geweest voor een Aperitivo en vervolgens nog gezellig wat gedronken in een cocktailbar!
Ik kan wel zeggen dat er wat meer balans is gekomen in het ‘normale’ en het ‘feest’-leven, maar ik heb het nog steeds niet slecht hier!

Alla prossima volta!

Ps. Ik heb een abonnement op Fitgirl gekocht. Dit is een sportschool beneden in ons gebouw. Jaja, ik ga toch echt proberen om elke week twee keer mee te doen met pilates en misschien nog een zumba lesje hier en daar.

  • 04 Oktober 2014 - 22:22

    Jacqueline Plat:

    Hoi Felice, zo te lezen heb je de tijd van je leven, leuke school, leuke leraren, gezellige medestudenten, prachtige omgeving, heerlijk weer, inspirerende stad, vast en zeker knappe mannen en ook nog veel tijd om te genieten van andere plaatsen. Als ik het zo lees denk ik aan ons Hollands saaie kikkerlandje. Nee hoor, ben donderdag nog gezellig met je ma naar de woonbeurs in Amsterdam geweest en daarna naar in Den Haag. Dus ook wij hadden, een leuke beurs, leuke tierelantijnen, gezellige beursbezoekers, prachtige omgeving, heerlijk weer ( jawel 22 graden !), Den Haag inspirerende stad, knappe Hollandse mannen en ook nog tijd om te genieten op een fijn terras met een wijntje en Hollandse bitterballen .

    Felice geniet ervan lieve meid.
    XXX

  • 29 Oktober 2014 - 16:46

    Anouk:

    Heeeeeeeeerlijk! La vita e bella!!! ;-)
    Have fun!

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milano

Een half jaar studeren aan Universita Bocconi in Milaan!

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

Dubbel feest

30 September 2014

Aan de bak

20 September 2014

Een huis vol

13 September 2014

Sigaretten, handtassen en hakken

09 September 2014

Klein beetje moe
Félice

Hallo! Vanaf begin september 2014 zal ik een half jaartje gaan studeren in Milaan aan de Università commerciale Luigi Bocconi. Het belooft een hele beleving te worden en er kan zoveel gebeuren waardoor het lastig is om iedereen mondeling op de hoogte te houden. Vandaar dat ik deze blog ben gestart om mijn avonturen op een rijtje te zetten voor vrienden en familie, en voor ieder ander geïnteresseerd mens. Lees en geniet (hopelijk)! Ciao, Félice

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 4190

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Milano

Landen bezocht: